tisdag 6 december 2011

Svårt att få till det...

Känner att det är svårt att få till bloggandet nu. Mycket att göra och lite tid vid datorn ställer till det och även om jag vill så blir uppehållen längre och längre.

MEN jag kämpar på ytterligare ett tag såklart!

Har upptäckt träningens underbara effekter i mitt liv och GILLAR det verkligen. Det är något jag kan fylla mitt liv med under den tid då jag ändå är ganska inaktiv dvs. när barnen lagt sig. Hemmaträning är modellen för mig, jag är nog ingen gym-människa och det är ju dessutom långt att åka dit, men jag har faktiskt hoppat på en grupp/vecka - Kettlebells! Kettlebells är riktigt härligt och ger god effekt. Har börjat med en grupp då jag vill lära mig tekniken ordentligt och då ledaren kör bells + intervaller blir det ett pass med ordentligt mycket flås och tunga muskler efteråt. Det är däremot en härlig känsla i kroppen när jag styr bilen hemmåt igen. Klart värt det! Nu hoppas jag att tomten kommer med en kettlebell till mig, hoppas jag varit tillräckligt snäll nu då!

Det har blivit kallare och vi hoppas på snö. Det är ju såklart dubbelt då en av oss åker mycket bil och sånt är ju aldrig kul på vintern, men ändå... De tidigare leriga hagarna har nu frusit och blivit totalt oframkomliga i annat än snigelfart för de stackars hästarna. Stonas hage är någorlunda ok och likaså för Vim som står i rundpaddocken nu. De stora hästarna har faktiskt fått flytta till sommarhagen då deras hage är HEMSK! Får vara lite rädd om senor och ben tycker jag.

Idag har här annars firats en tidig lucia med klasserna förskola till och med 2:an i byskolan hos oss. Vår 7-åring hade nog formligen myror i brallan eftersom han titt som tätt kliade sig i rumpan... fniss, men de var SÅ duktiga. Härliga ungar!! Så många sånger de lär sig utantill och små sketcher dessutom.

Ska verkligen göra ett ryck med bloggandet, vill ju men hoppas på överseende.

Förresten vore det ju kul att se om någon läser denna blogg ibland. OM ni vill får ni gärna lämna ett avtryck hos mig.

Ha det gott/ Ann-Mari

1 kommentar:

  1. Här läses det flitigt när jag lyckats armbåga mig fram till datorn.

    SvaraRadera