onsdag 14 december 2011

Staffan stalledräng, liten lucia och en resa

Luciadagen igår var speciell.

I vår byskola är det ju tradition att 6:orna lussar i kyrkan. I år fick de ta hjälp av 5:orna också då de bara är 4 st i sin klass, lite litet lussetåg då. Hur som helst var det äldste sonen som skulle lussa, första gången vi hade barn i kyrkans lussetåg alltså.

Förväntansfulla satt vi, andra föräldrar och släktingar, bybor och skolbarnen och väntade... och så kom de. De skred så fint och sakta genom kyrkan och sjöng vackert och länge. Levande ljus stiliga stjärngossar och mycket, myckte stämning.

En speciell dag för oss och när jag satt där kom tanken... nästa gång vi sitter här och sonen står där framme i kyrkan så slutar han 6:an. Fatta! Hjälp... nu kom den där tanken på tiden igen. Tiden som flyger. Samma tanke som talar om för mig att jag nästa år blir tonårsmamma... det gäller att blinka långsamt.

Efter lussandet bar det av hemmåt och lussefika för mig, maken och lillfian.

Eftermiddagen spenderades i Västerås för att hjälpa tomten på traven lite. Blev en trevlig eftermiddag och en lunchdate med maken. Vi åt shishkebab på en mkt trevlig restaurang med god mat i massor. Mycket mätta och belåtna styrde vi sedan kosan mot affärerna.

Allt gick hyfsat enligt planerna och nu kan vi ganska lugnt invänta julen - nice!!

Till helgen får det bli städning som gäller, det är något eftersatt på vissa ställen och även om jag gör mitt bästa för att inte stressa upp mig inför jul så vill jag ha det lite rent iallfall. Har dessutom fått fatt i ostlöpe så det blir nog tillverkning av ostkakor till helgen också - yeah!!

Ha det gott! / Ann-Mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar