lördag 22 oktober 2011

En kalasdag!

Den värsta stormen har blåst över och bedarrat.... som en glöd finns den kvar och pyr... men som med allt annat i livet så måste kraft mobiliseras och prioriteras på det viktigaste... det mest nödvändiga.

Kanske kommer fler stormar, mest troligt är det så men just nu har den hitills värsta bedarrat... och jag är tacksam. Tacksam för min egen självbevarelsedrift och rättvisekänsla.... men sorgsen för förlusten, för känslan av misslyckande och denna trötthet.

Jag hoppas att hoppet finns och ger mig kraft, att känslan av framtiden är tillräckligt stark för att föra mig vidare. Många saker som har tagit min kraft på senaste tiden men nu är det nya tag som gäller och nya utmaningar väntar.




Kalsdag

Här har ännu ett barn vänt blad och påbörjat ett nytt färskt år med ny siffra. Alltid kul med firande av barnen tycker jag och denna gång var det Lukas tur.




Tjusig tårta beställdes från lokala "tårtmakerskan" och vem kan låta bli att häpna över konstnärsskapet och kreativiteten. Strålande och mycket, mycket god!

TACK alla kära vänner och släkt som kom och firade vår kille, fikade tårta och hjälpte oss att äta upp all mat!


Stora killarna roade sig med att göra små halloweenlyktor av apelsiner.

Lyckat!




Ha det gott!  / Ann-Mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar